A termékmegjelenítés és fogyasztói fogadtatása

Szerző: Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc

A termékmegjelenítés nemzetközi definíciója szerint az, amikor a hirdető fizet azért, hogy terméke megjelenjen egy filmben/műsorban. Az elmúlt tizenöt évben Magyarországon kevésbé lehetett ezzel az eszközzel élni, ám a 2011-ben életbe lépő médiatörvény (újra) lehetővé tette, definiálva annak szabályait. Lássuk hát, hol jár jelenleg a termékmegjelenítés Magyarországon és miként viszonyulnak hozzá a fogyasztók.

Bevezetés

A 2011-től hatályos médiatörvény lehetővé tette a product placementet, amivel egy közel tizenöt éve tartó, sok szempontból szerencsétlen helyzet rendeződött. Az akkori szabályozás ugyanis lényegében betiltotta azt, bizonyos értelemben összemosva a burkolt reklámmal.

Persze utóbbi oka lehetett az is, hogy a kilencvenes évek elején a magyar műsorok, különösen a sorozatok talán túlzottan is tele voltak reklámmal. A Kisvárosban például a következő brandek éltek termékmegjelenítéssel: OMV, Videoton, ÁB Aegon, Oriflame, NIVEA, Eduscho, Kádár Trans, Tele5 Taxi, Steffl, Conti Car, Ford, Műszertechnika, Medina Tours, Opel, Budget, RealBank, JVC, KGB együttes. Ez nem ritkán annyira direkt volt, hogy a szereplők elkurjantották magukat: „Várj egy kicsit drágám, fel kell hívnom egy fuvarért a Kádár Transot!”

 

A tartalom tovább folytatódik, amely csak regisztrált felhasználóink számára érhető el! Ha már korábban regisztrált, lépjen be! Amennyiben még nem regisztált, kattinson ide!

cimer

A honlap működése a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával valósult meg.

KEFEE logo